Jak naturalnie radzić sobie z objawami PCOS?

Data:

Zespół policystycznych jajników (PCOS) stanowi wyzwanie diagnostyczne ze względu na różnorodność objawów i możliwych do zastosowania metod leczenia. Rozpoznanie PCOS może być trudne, gdyż objawy nie są u wszystkich kobiet takie same, a istnieje wiele innych chorób o podobnych symptomach. Od przyrostu masy ciała po trądzik, wzrost włosów i nieregularny cykl menstruacyjny – leczenie PCOS może wydawać się zawiłe.

Chociaż istnieje wiele opcji farmakologicznych, terapii i innych metod leczenia PCOS, coraz więcej osób szuka naturalnych sposobów radzenia sobie z tym schorzeniem. Przed podjęciem jakichkolwiek nowych działań warto skonsultować się z lekarzem. Pamiętaj, że informacje zawarte w niniejszym artykule nie zastępują porady lekarskiej. Jeśli doświadczasz objawów PCOS lub innych problemów zdrowotnych, zawsze najlepiej jest porozmawiać z lekarzem.

Jednakże istnieją naturalne sposoby radzenia sobie z objawami PCOS, które mogą pomóc poprawić jakość życia. Warto podjąć kroki w kierunku naturalnej opieki nad sobą, unikając dodatkowego stresu związanego z intensywnymi lekami i terapiami.

1. JEDZ ZBILANSOWANE POSIŁKI

Zrównoważony oznacza nie tylko czysty i zdrowy… oznacza to także obecność na talerzu białka, węglowodanów, błonnika i tłuszczu ! Jedzenie trzech zbilansowanych posiłków dziennie i jednej lub dwóch przekąsek prawdopodobnie zapewni uczucie sytości przez cały dzień. Z drugiej strony, jedzenie w ciągu dnia przypadkowych małych kęsów i nadmierne spożywanie przetworzonej żywności sprawi, że poziom insuliny będzie cały czas wysoki. Może to prowadzić do insulinooporności i powodować wysoki poziom testosteronu, co może pogorszyć objawy PCOS. Jedzenie lepszych posiłków może być świetnym sposobem na naturalną walkę z objawami PCOS. Zbilansowane posiłki zawierające białko, węglowodany, błonnik i tłuszcz pomagają regulować poziom glukozy i kontrolować poziom insuliny. Ponadto spożywanie zdrowszych posiłków może również zmniejszyć ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2, która jest problemem dla osób z PCOS. Zatem zdecydowanie warto spróbować!

2. ZADBAJ O SEN

Pamiętam, jak się obudziłam i byłam gotowa od razu zaplanować pierwszą drzemkę w ciągu dnia. Wiele kobiet z PCOS cierpi na zmęczenie z powodu stanu zapalnego, który może wystąpić, gdy nasz organizm pompuje hormony stresu (takie jak kortyzol) prawie przez cały dzień! Sprawia, że ​​nasze ciało czuje się, jakbyśmy byli w ciągłym jet lagu. Dobry sen trwający ponad 7 godzin może obniżyć poziom kortyzolu, zmniejszyć zmęczenie i powstrzymać się od sięgania po przeciwzapalne napoje poprawiające nastrój, takie jak słodkie przekąski i napoje zawierające kofeinę.

3. ZASTĄP CARDIO ĆWICZENIAMI SIŁOWYMI

Kickboxing, bieganie, spinning i CrossFit… nie są przyjaciółmi PCOS. Spróbuj czegoś wolniejszego i mniej intensywnego. Powolne, treningi z obciążeniem mogą pomóc w utrzymaniu niskiego poziomu kortyzolu i hormonów stresu (co pomaga nam schudnąć w talii i pomaga w ogólnej utracie wagi). Tak… to prawda – intensywne treningi mogą uniemożliwiać utratę wagi.

4. OGRANICZ ALKOHOL

Wykazano, że alkohol powoduje zaburzenia równowagi hormonalnej, takie jak podwyższony poziom estrogenów. Cukier zawarty w napojach alkoholowych może również wpływać na PCOS.

5. OGRANICZ SPOŻYCIE KOFEINY

Niestety, kawa i napoje zawierające kofeinę mogą powodować brak równowagi hormonów stresu… a także zakłócać cykl snu. Każdy przetwarza kofeinę inaczej, ale jeśli w ciągu dnia opierasz się na kofeinie jako na źródle energii, ważne jest, aby rozważyć inne sposoby wspierania poziomu kortyzolu i energii, takie jak rzucenie kofeiny i stworzenie odpowiedniego wieczoru. Zamiast kawy sięgnij po herbatę miętową, która, jak wykazano, zmniejsza objawy PCOS, takie jak porost niechcianych włosów i wzdęcia.

6. ZACZNIJ PANOWAĆ NAD SWOIM STESEM

Czy wiesz, że podwyższony poziom kortyzolu może siać spustoszenie w naszym organizmie? A jeśli masz PCOS, może to przenieść sprawę na zupełnie nowy poziom. Podwyższony poziom kortyzolu wyrządza wiele okropnych rzeczy naszemu organizmowi, ale u kobiet z zespołem policystycznych jajników może mieć wpływ na nasze codzienne życie. Kortyzol nie tylko zwiększa stan zapalny, zakłóca sen i powoduje bóle głowy, ale może również zakłócać pracę hormonów. Tak! Ale nie martw się, istnieje kilka sposobów na obniżenie poziomu kortyzolu, na przykład praktykowanie jogi, uważność i znajdowanie sposobów na zmniejszenie stresu w pracy. Zaufaj mi, Twoje ciało i mózg Ci za to podziękują!

7. POSTARAJ SIĘ DODAĆ DO DIETY WIĘCEJ BŁONNIKA

Błonnik zasila mikrobiom jelitowy, co poprawia metabolizm, poziom cukru we krwi i poziom insuliny. Pomaga także zmniejszyć stany zapalne i wzdęcia. Jeśli więc kochasz warzywa liściaste i płatki owsiane, jesteś na dobrej drodze! Pamiętaj, że błonnik jest najlepszym przyjacielem jelit. Nie tylko pomaga w utrzymaniu ruchu, ale także odżywia dobre bakterie w jelitach, które mogą lepiej regulować poziom cukru we krwi, przyspieszać metabolizm i zmniejszać stany zapalne. Wybór bezglutenowych produktów bogatych w błonnik, takich jak fasola, warzywa i nasiona chia, to świetny sposób, aby zapewnić swoim jelitom – i ogólnemu zdrowiu – odrobinę dodatkowej miłości.

8. ZAOPATRZ SIĘ W DOBREJ JAKOŚCI KWASY OMEGA – 3

Kwasy Omega-3 zmniejszają wrażliwość na insulinę i mogą poprawić stan PCOS! Omega 3 zmniejszają również stany zapalne i ciśnienie krwi, co może pomóc w zapobieganiu chorób serca i poprawić nastrój. Dodatkowo zmniejszają stany zapalne, poprawiają nastrój i zapobiegają chorobom serca.

9. ROZWAŻ ODPOWIEDNIĄ SUPLEMENTACJĘ

Wykazano, że suplementy takie jak inozytol, cynamon i berberyna poprawiają wrażliwość na insulinę, regulują cykle menstruacyjne i zmniejszają poziom androgenów.

Kobiety z PCOS są 19 razy bardziej narażone na niedobór magnezu. Jest to istotne, ponieważ magnez jest ważny dla wielu procesów zachodzących w organizmie, w tym regulacji ciśnienia krwi, poziomu glukozy i insuliny. 

Niektóre badania sugerują, że doustne środki antykoncepcyjne mogą zmniejszać poziom magnezu we krwi, a niektórzy badacze sugerują, że można rozważyć suplementację magnezu w okresie stosowania doustnej antykoncepcji

Potrzebujesz pomocy przy wprowadzeniu PCOS w remisję? Umów się na konsultację i nie działaj w pojedynkę.

Więcej
artykułów